El Forum TurisTIC reuneix 1.400 congressistes

 

Bookmark and Share

1.400 congressistes presencials i 700 online han seguit la segona edició del ForumTurisTIC. El congrés ha estat organitzat pel centre tecnològic Barcelona Digital per donar a conèixer experiències i tendències per fer més rendible i competitiva tota la cadena de valor d’un dels principals sectors de l’economia catalana a partir de les tecnologies digitals.

redaccion@elperiodicolatino.cat

Barcelona .- 1.400 congressistes presencials i 700 online han seguit la segona edició del ForumTurisTIC. El congrés ha estat organitzat pel centre tecnològic Barcelona Digital per donar a conèixer experiències i tendències per fer més rendible i competitiva tota la cadena de valor d’un dels principals sectors de l’economia catalana a partir de les tecnologies digitals.

El segon dia del congrés ha estat enfocat a la cerca de nous mercats, a la importància de desenvolupar i cultivar relacions en xarxa, recomanacions i reputació online, a la tendència peer to peer (o com els ciutadans comparteixen el seu coneixement per crear millors experiències d’oci) i a conèixer les aplicacions més interessants i creatives del sector turístic.

Àlex Fernàndez, Competence Centre Manager de la Mobile World Capital Barcelona, ha proposat l’ús de la tecnologia mòbil com a via per a la transformació dels sectors estratègics, per a l’increment de la competitivitat fruit de donar una imatge d’innovació i emprenedoria i, fer així de Barcelona una destinació intel·ligent. Fernàndez ha destacat com a repte el Big Data turístic, per oferir una oferta més personalitzada, eficient i dirigida, i ha apuntat que cal que el focus estigui en el propi ciutadà perquè és ell el principal prescriptor d’una ciutat innovadora i en transformació.

De la seva banda, Enric López, Director del Màster Universitari "Direcció d'Empreses Turístiques" EUHT CETT- Universitat de Barcelona, ha explicat com la reputació online pot ajudar a atreure l’anomenat “turisme wellness”. Una de les tendències al mercat turístic espanyol que, segons López, l’any passat va suposar un volum estimat de negoci de 3.250 milions d’euros. López ha remarcat tres elements clau per al progrés del turisme wellness: pensar l’estratègia abans d’executar les accions, controlar tot el que es fa de manera ràpida i fàcil i innovar per mitjà de l’ús del big data –oferint la contractació de paquets dinàmics i desenvolupant apps que enriqueixin l’experiència del client -. 

Damià Serrano, Responsable del LABturisme de la Gerència de Serveis de Turisme  de la Diputació de Barcelona ha explicat com a partir de la realització d’informes de reputació online destinats als agents de promoció turística (a nivell local) es canvia i millora l’oferta disponible i per tant l’experiència del client. Serrano ha emfasitzat que les anàlisis quantitatives i qualitatives que proposen contemplen també bones pràctiques com a via amena i positiva per introduir canvis en la manera de fer dels diferents agents.

Algunes de les xifres del sector les ha donat Leire González, Responsable de Destinacions, Espanya i  PortugaldeTripadvisor. Ha assenyalat que entre 2010 i 2013 s’ha produït un 347% de creixement de les opinions a la comunitat de viatges més gran del món, que cada minut es produeixen 90 opinions i que el 83% dels usuaris del portal confien en les opinions d’altres persones a l’hora de decidir la seva destinació. Ha recordat, també, que Barcelona va ser premiada pels usuaris de Tripadvisor com la cinquena millor destinació a nivell mundial.

Les noves tendències per atraure i convèncer el turista han vingut de la mà d’Ismael Vallvé, Co-Fundador d’Onfan, qui ha ressaltat que el neuromàrqueting activa zones del cervell vinculades a bons records, creències i experiències positives. I que, per tant, el futur passa perquè les accions de branding utilitzin un grafisme emocional i intuïtiu que activi determinades zones del cervell de l’usuari.

Una innovadora experiència en xarxes socials és la que ha exposat Marco Fanton, Social Media Director de Melià Hotels International. Per aquesta cadena, la relació amb el client comença tan bon punt contracta el servei. Un projecte pilot realitzat a un dels hotels els ha ofert una via per construir experiències a partir del comportament dels clients i ha provocat la inclusió de hashtags com a part del servei (per exemple: enviant un tuit al conserge). Una innovació, que segons Fanton, facilita que la relació ja no sigui amb la marca, sinó amb una persona i que, per tant, a partir de les experiències i aquesta relació més directa es canviïn serveis i s’ofereixin de nous.

També amb la vocació d’innovar en els serveis i estar sempre al costat del turista és el nou  canal de comunicació 2.0 que ha endegatl’Ajuntament de Mataró, basada en la integració del canal de WhatsApp en les seves campanyes de comunicació.

Les apps més novedoses enfocades al turisme s’han mostrat a la sessió Apps shots. Entre elles, algunes dirigides a que les pròpies empreses de serveis turístics creïn la seva pròpia app a partir de les seves preferències o els seus serveis, altres enfocades al món cultural (Musguide o l’app del Park Güell) o altres multicanal, com l’app de Logitravel, presentada en primícia al Forum TurisTIC.

Sobre Barcelona Digital Centre Tecnològic

Barcelona Digital és un centre tecnològic avançat especialitzat en l’aplicació de les  Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en els àmbits de la Salut, la Seguretat, la Mobilitat i l’energia i l’Alimentació i el medi ambient. Barcelona Digital ofereix serveis d’innovació digital que cobreixen tot el cicle de vida de la innovació a empreses de tots els sectors.

Barcelona Digital és part de la xarxa TECNIO, que reuneix els principals agents experts en recerca aplicada i transferència tecnològica de Catalunya.

 

 


     

Somos un grupo de noticias fundado en 2006 que informa a la comunidad latina en España y Europa, producimos contenidos para todos nuestros medios. Oficinas en Barcelona c/Nou de Sant Francesc 15 - 08002, Barcelona,España. Teléfonos:(0034) 657897268,(0034)722778085,Fax (0034) 933179866 - grupo@elperiodicolatino.com.es

Nota legal: Todas las opiniones expresadas en los artículos y videos del Grupo El Periódico Latino pertenecen única y exclusivamente a los entrevistados y no reflejan en ningún momento la opinión de este periódico, ni del Grupo El Periódico Latino

© Copyright 2006-2015 -El Periódico Latino.com.es-Editado y publicado por la Asociación El Periódico Latino de España CIF:G65214066 Adscrita a la Federación Latina de Medios de Comunicación de España.


FEDELATINA
© Copyright 2006-2015

webmaster@elperiodicolatino.com.es